reis australie

2 april 2017 - Melbourne, Australië

Reisverslag Australië van Peter

21 maart

samen met Monique naar Leiden, naar Saskia. Na gezellig te hebben gekletst en geluncht, is Monique weer teruggereden naar Zeeuws – Vlaanderen, Oostburg. Ik ben bij Saskia gebleven. Om de tijd te doden zijn we gezellig een potje gaan poolbiljarten. Saskia won 2 van de 5 partijen.

IMG_20170321_155845[2]     SAM_1162[1]

Omstreeks 18.00 uur kwam Tobias thuis en hebben we wrap,s gegeten. Na wat televisie te hebben gekeken, heb ik op de bank in de woonkamer geslapen.

22 maart

om 06.30 uur wakker, Tobias moest gaan werken om 07.30 uur. Samen ontbeten en de boel opgeruimd en wachten tot het tijd was om naar de luchthaven te gaan. Rond 09.12 uur toch maar vertrokken en met de bus naar station Leiden gegaan. Daar heeft Saskia nog even wat krentenbollen gekocht voor onderweg. Toen met de trein naar Schiphol. Op de luchthaven eerst gekeken waar we moesten inchecken. Toen nog even gewacht in de aankomsthal, omdat het daar gezelliger was dan in de vertrekhal. Toen hebben we de ruimbagage laten sealen. Dit grapje koste ons 50 euro. Maar om toch maar geen risico’s te lopen toch gedaan.

IMG_20170322_113201[1]

Om 10.15 uur begonnen aan de controles. Bij het inchecken was het erg druk. Inchecken via een aparte machine ging niet goed bij mij. Toen door naar een andere rij en na een tijdje werden we doorgestuurd naar een andere balie, waar we weer moesten aansluiten. Toen we aan de beurt waren konden we de ruimbagage inleveren en kregen we de boardingkaarten voor zowel Schiphol als ook voor Shanghai. Er was even sprake van dat we in Shanghai ons opnieuw zouden moeten inchecken alsook onze ruimbagage. Bij het uitprinten van de boardingkaarten bleek dit ineens niet meer nodig te zijn.

Om 11.30 uur staan we in de rij voor de volgende controle, de veiligheidscontrole. Na een uur staan we weer voor de volgende controle, die van de paspoorten. Hierbij konden we een hele rij wachtende voorbij lopen met onze Nederlandse paspoorten. Ook hier verder geen problemen. Toen hadden we nog even tijd voor een bakkie koffie voordat we om 13.00 uur in de rij stonden voor het boarden. Aan boord bleken we toch andere stoelen te hebben dan we hadden aangevraagd. Nu hadden we twee stoelen in het midden, met elk iemand naast ons. Het vliegtuig was vol dus geen kans om te wisselen. Tijdens de vlucht 2 x een goede, warme maaltijd gekregen. 10 uur vliegen is wel een erg lange zit. Ondanks de vij ruime stoelen alleen af en toe kunnen weg doezelen, niet echt geslapen.

23 maart

om 07.15 uur lokale tijd geland in Shanghai. Op het vliegveld een transit visum gehaald, bij de paspoort-controle. De transitvisum balie was niet bezet. Hierna op het vliegveld een rugtas in een bagagekluis gedeponeerd zodat we daar niet mee hoefden rond te sjouwen in Shanghai

. shanghai_1[1]shanghai_2[1]

Toen op zoek gegaan naar de Maglev, de snelle zweeftrein. Kaartjes gekocht en ingestapt. Bij de volgende halte alweer de trein verlaten. De hoge snelheid viel qua beleving erg tegen, geen ander gevoel dan een nederlandse intercity. Hierna met de metro ,als haringen in een ton, naar de stad shanghai. Uitgestapt bij de Jing-An tempel. Hier in de buurt een broodje ???? gegeten. Daarna met de metro naar de Pearl TV Tower gereden. Hier hebben we de mall bezocht, 13 etages, maar dit viel tegen, weinig publiek, dus bijna leeg, weinig interessante shops voor ons. De TV Tower hebben we van de buitenkant gezien. Aangezien het niet zulk mooi weer was hebben we besloten dat het de prijs van het bezoek aan de uitkijkbollen niet waard was. Nog wel even CHINEES gegeten bij de MacDonalds. Toen weer terug met de metro naar het vliegveld, nu was het minder druk in de metro. Nog wel even een dingetje, we moesten nog overstappen op een andere metrolijn, maar dat was niet heel goed aangegeven of omgeroepen, maar met handen en voeten en een vriendelijke chinees die geen engels kende, zijn we toch goed terecht gekomen in de juiste metro naar het vliegveld. Hier de rugzak weer opgehaald en toen geprobeerd om voor de vlucht naar Melbourne 2 stoelen naast elkaar langs het gangpad te krijgen. Na van balie naar balie te zijn gestuurd, is dit uiteindelijk toch gelukt. Hierna begonnen we aan het volgende lange wachten op de luchthaven voor we weer konden boarden .

dure_koffie[1]

Nog wel even een koppie koffie gedronken. Deze bleek heel duur te zijn, we waren voor een blikje cola en een koffie met melk (!!!!) 10 euro kwijt. Saskia heeft toen sterk gereclameerd en uiteindelijk kregen we dan een grotere take-away koffie. Maar de koffie was duur betaald….. Om 19.15 uur konden we eindelijk boarden, redelijk goed geregeld, in 2 groepen, passagiers met stoelen in de rij t/m rij 60 en passagiers in de rijen boven rij 60. Om 20.00 uur take off en hadden we 2 stoelen in het midden, 1 langs het gangpad. Dit betekende een betere houding en dus konden we een beetje slapen. Verder een lange maar goede vlucht gehad. Ook hier weer 2 x een warme maaltijd, een kort na het opstijgen en een 2 uur voor het landen.

24 maart

Om 10.00 uur zijn we geland in Melbourne. Na het invullen van de inreisformulieren en paspoortcontrole konden we de bagage ophalen en deze bleek ook aanwezig te zijn!! Na een uurtje staan we buiten, waar Vera ons al staat op te wachten. Hierna belt Vera met het auto verhuur bedrijf. Na een poosje worden we opgehaald door een busje van het bedrijf, samen met een ander stel, en kunnen we de auto ophalen. Na het betalen van de rekening krijgen we de sleutel en kan Vera ons veilig, al links rijdend, naar het hotel rijden. We doen hier toch nog wel 2,5 uur over. Op de hotelkamer zijn Jan en Anja aanwezig en drinken we een kopje koffie en lunchen we. Hierna maken we een strandwandeling. Om 16.00 uur boodschappen gedaan samen met Vera en Saskia, in het nabijgelegen winkelcentrum. Om 17.00 uur komt Bart thuis en nemen we afscheid van Jan en Anja, die terug gaan naar het vliegveld om terug naar Nederland te vliegen. Zij hebben een fantastische tijd hier gehad en een camper gehuurd. Als avondmaaltijd hebben we taco’s gegeten , waarna we een spelletje triominos hebben gespeeld. (deze heb ik gewonnen en daarbij de high score van Bart verbeterd ) Om 20.30 uur zijn we gaan slapen.

25 maart

08.30 uur waker en ontbijten. Om 09.30 met vieren naar het zuiden gereden, naar Arthurs seat. Om daar tree top surfing te gaan doen. Dit was erg leuk, vera heeft 3 van de 5 levels volgehouden, de rest heeft alle 5 de levels gedaan. Erg leuk…

arthursseat_1[1]  arthursseat_2[1]

arthursseat_3[1]  arthursseat_4[1]

arthursseat_5[1]  arthursseat_6[1]

Om 13.30 weer terug naar Frankston, voor een schoonheidsslaapje. Om 15.30 uur weer boodschappen doen met Saskia en Vera. Om 17.00 uur eten we aardappelen, broccoli en worst. Na een paar spelletjes triominos (Bart en ik winnen) gaan we om 20.30 uur weer slapen.

26 maart

08.30 wakker, slecht geslapen, Saskia nog slechter. Samen ontbijten tot Bart om 09.30 uur naar de Formule 1 races in Melbouren gaat kijken met een collega. Vanaf 10.00 uur rijden Vera, Saskia en ik via de kust naar Portsea, voor een bezoek aan Point Nepean National Park en het Quarantine Station. Daarna heb ik zelf (links) gereden naar Cape Schanck.

Port_sea_1[1]  Port_sea_2[1]

fort_napean_1[1]  fort_napean_2[1]

cape_schanck_1[1]  cape_schanck_2[1]

Na deze bezichtiging terug naar het hotel in Frankston. Om 17.30 uur Gegeten: Aardappelen, wortels en Schnitzel. Om 20.30 uur weer slapen tot Bart om 21.00 uur thuis komt. Die nacht slaapt Saskia weer slecht.

27 maart

Om 06.30 staat bart op om te ontbijten en te gaan werken. Wij worden ook wakker en gaan ontbijten rond 07.15 uur. Om 08.30 uur vertrekken we richting Great Ocean Road (GOR) Ik heb via M1 naar Torquay gereden. Er was erg veel warme wind onderweg. Vera rijdt verder naar Appollo Bay via Anglesea en Lorne.

GOR_1[1]  GOR_2[1]

GOR_3[1]  GOR_4[1]

GOR_5[1]  GOR_6[1]

GOR_7[1]

Om 15.30 uur checken we in bij het Beachcomber Motel in Apollo bay. Na het uitpakken, gaan we om 17.15 uur eten bij een Italiaans restaurant waar ik Kangoeroo heb gegeten. De eerste die we tot nu toe hebben gezien in Australië. Om 18.30 uur zijn we weer terug in de motelkamer en om 20.00 uur gaan we slapen.

28 maart

Om 07.20 uur zijn we wakker en gaan ontbijten om om 08.30 uur te vertrekken voor een dagtrip. Deze bestaat uit een bezoek aan Otway Fly Tree Top Walk. Ook hier hadden ze weer kabelbanen, maar dat hebben we niet gedaan. Wel de hike door de boomtoppen. Erg indrukwekkend al die hoge oude bomen en andere flora.

treetop_1[1]  treetop_2[1]

treetop_3[1]

Toen om 12.00 uur naar de Triplets Falls, een waterval. Alweer een mooie maar vermoeiende wandeling door mooie natuur, waarbij we veel foto's hebben gemaakt.

triplet_fall_2[1]  triplet_fall_3[1]

triplet_fall_11[1]

Om 15.00 uur gingen we terug naar het motel en om 17.00 uur hebben we Pizza gegeten in het dorp. Om 18.00 uur heeft Saskia voor het eerst (links) gereden in het dorp en ben ik om 18.30 uur nog even gaan hardlopen een half uur. Om 20.30 uur zijn we weer gaan slapen.

29 maart

Om 07.30 uur hebben we weer ontbeten en om 08.30 uur uitgecheckt om naar Warnambool te rijden. Deze reis verliep via de zgn Shipwreckcoast , waar ook de twaalf apostelen zich bevinden. Ook hier regelmatig gestopt om veel foto's te maken. Er was veel wind, en dus veel golven. Op een heel klein buitje na hebben we het ook deze dag droog gehouden.

12_apostelen_1[1]  12_apostelen_2[1]

12_apostelen_3[1]  12_apostelen_4[1]

Om 16.00 uur hebben we weer ingecheckt in de volgende accommodatie : Discovery Park Warnambool. Om 17.00 uur hebben we bij een winkelcentrum weer boodschappen gedaan en bij een Pizzatent Pizza's gehaald. Leuk om te zien hoe de Pizza's werden klaargemaakt met erg veel toppings. Helaas waren de pizza's niet bijster lekker. Hierna hebben we nog Triominos gespeeld en heeft Vera 2 x gewonnen. Om 20.30 gingen de ogen weer dicht en konden we luxe ,ieder in een eigen bed, slapen.

30 maart

Om 07.30 uur weer wakker. Om 08.00 uur de sleutel ingeleverd en zijn we gaan ontbijten in de stad bij Graze Urban Cafe & Delicatessen. Om 09.00 uur weer vertrokken naar Halls Gap in de Grampians, waar we om 12.00 uur aankwamen, Een behoorlijke reis maar wel een heel mooie route om te rijden We zijn toen naar een parkeerplaats (sundial carpark) gereden in het Grampians National Park om een hike te gaan doen. Na eerst te hebben geluncht, van onze eigen boterhammen, hebben we een leuke, maar vermoeidende tocht gemaakt naar The Pinnacle. In verband met het weer  hebben we maar  korte tijd om te genieten van een fantastisch uitzicht vanaf deze hoge rotspunt over het dal en Halls Gap.

halls_gap_hike_1[1]  halls_gap_hike_2[1]

halls_gap_hike_3[1]  halls_gap_hike_4[1]

halls_gap_hike_5[1]  halls_gap_hike_6[1]

Vooral voor Vera was dit een vermoeiende trip. Ook hier weer veel geluk gehad met het weer. Op een klein buitje na, waarbij we onder de rotsen hebben geschuild, is het verder droog geweest tot we terug waren bij de auto. Toen begon het te regenen.

Om 16.00 uur hebben we ingecheckt bij de volgende accommodatie: Halls Gap Gardens Caravan Park. Na de Hike op weg naar de accommodatie onze eerste echte Kangoeroes gezien en heel veel tegelijk. Ook enkele emoes gezien, alsmede een paar kookaburra's en kakkatoe's.

halls_gap_1[1]  halls_gap_2[1]

Om 18.00 uur gegeten in een restaurant vlakbij en hier weer veel kangaroes gezien op een afstand. Daarom ook hier maar kangoeroe gegeten. Om 20.30 uur zijn we weer gaan slapen.

31 maart

Om 07.30 uur weer wakker en ontbeten. Om om 09.30 uur de sleutel weer in te leveren. Om 10.00 uur waren we bij de Zoo van HallsGap. Er waren nog niet veel bezoekers ( wijn waren de eerste... Het was wel een erg bijzonder dierentuin bezoek. Er liepen reeën los in de tuin die niet schuw waren. ( Vera wel) Ook de wallaby's waren binnen hun terrein vrij en dus konden we daar ook dicht bij komen. ERG BIJZONDER.

halls_gap_zoo_1[1]  halls_gap_zoo_2[1]

halls_gap_zoo_3[1]  halls_gap_zoo_4[1]

Om 12.30 uur lunch gegeten in de auto en vertrek naar Frankston. om17.00 uur uur aankomst in het hotel Om 18.30 uur zijn we met 4 gaan eten bij een restaurant in de buurt en heb ik Nasi Goreng gegeten. Best apart in Australië. Om 20.30 uur weer gaan slapen.

01 april

Om 07.30 uur alweer wakker. Vadaag een rustdag. Boodschappen doen met Vera en Sakia. De was doen. Lunchen en een potje kaarten. En dit reisverslag uittypen. 17.00 uur warm eten. Aardappelen, broccoli en ragout en een ijsje na hierna een potje kaarten en een potje triominos 20.30 uur naar bed, een spelletje op de tablet en om 22.30 uur slapen

02 april

08.00 uur wintertijd wakker en ontbijten. Rustig aan doen. Om 09.30 vertrek met vier naar moonlit sanctuary in pearcedale, op een half uurtje rijden Hier konden we kangoeroes en wallaby's voeren en aaien. Ook konden de dames een koala aaien.

ms_1[1]  ms_2[1]

ms_11[1]  ms_13[1]

ms_14[1]  ms_15[1]

1. Reislogger:
    2 april 2017
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Monique:
    2 april 2017
    Leuk zo het verslag . Veel plezier de komende dagen. ...ik begrijp dat jullie nu ook van tijd zijn veranderd. Dan scheelt het waarschijnlijk weer 10 uur nu. X